Prezentare
Viziunea şcolii
Demersul nostru educaţional, alături de familie şi comunitate, are ca scop dezvoltarea liberă, integrală, responsabilă şi armonioasă a individualităţii umane, formarea personalităţii autonome şi creative a tinerilor ce vor deveni astfel apţi, pentru integrarea socio-culturală şi profesională deplină într-o lume dinamică supusă unor transformări din ce în ce mai rapide.
Misiunea şcolii noastre
Toate activităţile liceului nostru au ca finalitate formarea și dezvoltarea personalităţii tânărului prin:
- dezvoltarea competențelor intelectuale, a abilităţilor practice, a tehnicilor de tip learning-by-doing, a lucrului în echipă şi a disponibilităţilor afective optime pentru asigurarea egalității șanselor și pentru o integrare socio-profesională eficientă;
- asimilarea cunoştinţelor ştiinţifice și utilizarea lor trandisciplinară în medii culturale diferite;
- educarea în spiritul respectării drepturilor și libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii şi al toleranţei, al schimbului liber de opinii;
- cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană, faţă de valorile moral-civice, a respectului faţă de natură şi mediul înconjurător;
- formarea unei conduite morale care să inspire respectul și încrederea societății;
- dezvoltarea armonioasă a individului prin educaţie intelectuală, morală, estetică, informațională și antreprenorială pentru a deveni o persoană activă, responsabilă și cu reale competențe de gândire critică într-o societate democratică;
- dezvoltarea unei culturi organizaționale de tip rețea, care să promoveze valori esențiale împărtășite de profesori, elevi, părinți și de actori sociali din comunitatea locală în vederea centrării educației pe elev, a asigurării unui minimum eficient de competențe, util pentru o societate în schimbare.
Valorile noastre:
Profesionalism – a avea cunoștinte, abilități și respect față de profesia aleasă, cu dorinţa de a fi cel mai bun în domeniul său de activitate.
Echitate – a promova egalitatea șanselor în actul educațional.
Noutate – a educa elevii în condiții optime impuse de schimbare.
Toleranţa – a accepta multiculturalismul şi diversitatea etnică şi de idei.
Responsabilitate – a duce la îndeplinire cu consecvenţă obligaţiile care revin fiecăruia, asumarea propriilor acţiuni.
Umanitate și respect– a arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de proprietate şi, nu în ultimul rând, faţă de propria persoană.
Lucru în echipă – a dezvolta un climat de muncă pozitiv, armonios, bazat pe seriozitate, folosind metode participative și consultative atât în activitățile, cât și în parteneriatele educative.
Autodisciplina – a avea control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe, impulsuri şi a avea un comportament adecvat oricărei situaţii; a da tot ce ai mai bun în orice împrejurare.
Integritate – a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acţiona onest în gând şi în faptă.
Cooperare – a arăta grijă şi compasiune, prietenie şi generozitate faţă de ceilalţi.